Fortsätt handla Till varukorgen

Bredbandsrådgivaren

Bredbandsrådgivaren

Behöver du hjälp att välja?

Har du svårt att välja tjänst eller vill rådgöra med någon om vilken hastighet på bredbandet som bäst passar dina behov?

Eller har du frågor om vilket TV-paket som är bäst beroende på vad du söker?

Ring bredbandsrådgivarna - de hjälper dig på telefon 010-130 79 79

Vad är bredbandsrådgivaren?

Bredbandsrådgivaren är en opartisk rådgivare som använder tjänsteportalen Zmarket som arbetsverktyg. Vi hjälper dig som kund att välja mellan olika tjänster som marknadsförs på portalen av de olika tjänsteleverantörerna, till exempel Bahnhof, Telenor, Telia eller Viasat. Zmarket är kommunikationsoperatören Zitius tjänsteportal i det öppna fibernätet.

 

Vad kan ni hjälpa till med?

Bredbandsrådgivaren hjälper bland annat dig som kund att komma fram till vilken hastighet som passar dina behov eller vilket TV-paket som är bäst beroende på vad du söker. När vi rådgör med dig utgår vi från den information som står under respektive tjänst på zmarket.se. Varje tjänst är beskriven av respektive tjänsteleverantör. Det är tjänsteleverantören som ansvarar för att informationen om tjänster och kampanjer är aktuell och uppdaterad.

 

Hur går det till att beställa en tjänst via Zmarket?

Om du väljer att beställa en tjänst via Zmarket guidar vi dig genom alla steg i beställningen. Om du vill att tjänsten ska aktiveras direkt så tar det inte mer än 15-30 minuter innan du har en aktiv tjänst i din anslutning. Samtidigt som beställningen görs skickas ett automatiskt bekräftelsemail från ett av Zitius system till både dig och tjänsteleverantören. I mailet finns dina uppgifter, valt aktiveringsdatum, vald hastighet, osv, samt vilken adress du är ansluten till.

 

Hur funkar det om jag t .ex. ångrar mig eller vill göra ändringar i min beställning?

Om du ångar dig, vill säga upp, lägga till faktureringsadress, flytta eller ändra aktiveringsdatum vänder du dig direkt till tjänsteleverantören du valt. Bredbandsrådgivaren har ingen behörighet att göra ändringar i en beställd och aktiv tjänst.

 

Vad gör jag om jag får problem med den tjänst jag beställt?

I första hand ska du alltid kontakta tjänste- leverantören vid problem med vald tjänst. Bredbandsrådgivarens främsta uppgift är att fungera som rådgivare och bollplank när du vill ha hjälp att komma fram till vad som kan passa dig, samt att genomföra beställningen. Därefter ansvarar tjänsteleverantören för att tjänsten fungerar som den ska.